Data B. Mailservice B.V. is specialist in crossmediale documentstromen
De wereld is aan het veranderen, zo ook het inregelen van de communicatie in de wereld van betalingen en documenten. Waar het in het verleden veelal per post ging, gebeurt dit al enkele jaren digitaal. Deze ontwikkeling blijft zich voortzetten. De verzending van verschillende documenten gaat inmiddels vaker via de digitale weg. Deze manier van communiceren kun je in de handen leggen van Data B. Mailservice.
Liana Klaster-Willems, directeur Data B. Mailservice: “Wij ontzorgen onze klanten bij het printen, couverteren en versturen van documenten, ook vertrouwelijke documenten. Denk daarbij aan berichten via MijnOverheid, DigiD-berichten of berichten van gemeenten. Het gaat om een variatie van berichten als belastingaangiftes, WOZ-aanslagen, facturen, herinneringen, aanmaningen of allerlei andere vertrouwelijke documenten.”
Ook voor het MKB
Data B. Mailservice B.V. is sinds 1991 werkzaam voor veel gemeenten en overheidsinstanties, zo is het bedrijf ontstaan. In de loop van de jaren heeft het bedrijf zich verder ontwikkeld en kunnen de diensten, de digitale en fysieke verwerking van persoonlijke en vertrouwelijke documentenstromen, voor veel meer bedrijven en instanties ingezet worden. Denk daarbij aan banken, verzekeringsmaatschappijen, pensioenfondsen, thuiszorgorganisaties. Maar ook groothandels, drukkerijen en mkb-bedrijven kunnen worden ontzorgd.
Documenten terugvinden via een app
Een nieuwe ontwikkeling binnen het bedrijf is het werken met een app. Via de app kunnen documenten toegankelijk worden gemaakt. Daarnaast zijn er ook andere mogelijkheden om de app in te zetten, bijvoorbeeld voor het versturen van een nieuwsbrief. “Documenten in een app plaatsen is een nieuwe manier van het delen van vertrouwde informatie, zegt Liana. “Tegenwoordig heb je veel te maken met spam-berichten, vooral via de mail. Het is altijd maar de vraag of het een veilige link is die in de mail staat. Sommige spammails die eruit zien als afkomstig van je eigen bank, zijn bijna niet van echt te onderscheiden. Door vertrouwelijke documenten te delen via de app weet je eigenlijk altijd dat deze goed en veilig zijn om te openen. De app is een zogenaamd white-label en kan naar wens van de klant worden gebouwd. Via de app kun je ook nieuwsbrieven naar klanten sturen. Jouw nieuwsbrief komt dan tussen alle andere nieuwsbrieven terecht in de mailbox en is eenvoudig terug te vinden.
Ook is het systeem, in combinatie met onze andere diensten, goed in te zetten voor bedrijven en organisaties die events organiseren. Denk bijvoorbeeld aan het inregelen van een parkeerterrein. Alles gaat via de digitale weg, het is niet nodig om veel mensen deze werkzaamheden te laten oppakken. Dit soort oplossingen is noodgedwongen ontstaan in de coronatijd. Nu blijkt dat die manier van werken goed toepasbaar is in bepaalde situaties en juist heel efficiënt is.”
Meer weten?
Bezoek datab.nl voor meer informatie of neem contact op door een e-mail te sturen naar info@datab.nl.
Liever telefonisch contact? Bel dan 0594 – 55 29 00.