De concurrentie zit natuurlijk niet stil, maar ondertussen heeft Mitsubishi toch al 5 jaar lang een plug-in hybride SUV in zijn aanbod. De vooruitstrevende technologie van het eerste model uit 2013 oogstte al veel lof.
Sinds 2015 werd de Outlander PHEV zelfs de bestverkochte plug-in hybride van Europa. Maar niet alleen dat jaar, ook in 2016 én 2017. De auto is namelijk bij uitstek geschikt voor woon-werkverkeer en korte afstanden, hij rijdt dan volledig elektrisch en dat is een enorme besparing op de brandstofkosten.
Technologie verder verbeterd
De nieuwe generatie van de Outlander PHEV in alle opzichten nog beter geworden. De compleet herziene aandrijflijn is de nieuwe standaard in zowel het PHEV- als SUV-segment. Nog nooit bleek een aandrijflijn zo soepel en stil als in de Outlander PHEV 2019. Het vernieuwde onderstel en de stuurinrichting maken het rijgedrag nog dynamischer en zowel het interieur als exterieur zijn verder verfijnd. De hooggeprezen PHEV-technologie is verder geoptimaliseerd. Een nieuwe aandrijfaccu in combinatie met een nieuwe 2,4-liter benzinemotor verbeteren het brandstofverbruik en geluidsniveau van de aandrijflijn. Bovendien geeft het hogere elektrische vermogen van de generator, batterij en achterste elektromotor een meer dynamische rijbeleving (240 pk) De EV-priority mode en het optimale ‘battery heating system’ zorgen voor maximale EV-kilometers onder alle omstandigheden. De wijzigingen aan jaargang 2019 van de Mitsubishi Outlander PHEV springen wellicht uiterlijk niet zo in het oog, maar hij onderscheidt zich des te meer wanneer je instapt: het kwaliteitsgevoel is er stevig op vooruit gegaan. Mitsubishi kent vele overstapvoordelen. Vraag bij van Veldhuizen in Groningen en Zuidlaren– al 50 jaar lang Mitsubishi-dealer-, naar meer informatie en voorwaarden.